SATIŞ
SÖZLEŞMESİ
SATIŞ
SÖZLEŞMESİ
MADDE 1.TARAFLAR:
Bir
taraftan Ferhuniye Mahallesi Dr Ahmet Hilmi Nalcacı CaddesiHukukcular Sitesi
Altı No:16/B Selçuklu Konya adresinde bulunan Rıza Turizm Ticaret Sanayi
LtdSti(kısaca ACENTA olarak anılacaktır) ile diğer taraftan, ADRES adresinde
ikamet eden MÜŞTERİ (Kısaca Müşteri olarak anılacaktır) aşağıda
belirtilenhususlarda tam bir anlaşmaya varmışlardır.
MADDE 2. KONU:
İş bu
sözleşme Müşterinin, ACENTA vasıtası ile; aşağıda açıklanan koşullar
çerçevesinde ürün/hizmet alımını içerdiği tüm kişilerin adınayetkili olarak
rezervasyonunu içerir.
MADDE 3.ÖDEMELER:
3.1.Kayıt
anında rezervasyon bedelinin %100'ünü peşin veya kredi kartı ile alınır. 3.2.
Ödeme detayları maddesinde belirtilen bu rezervasyon kampanyalı üründür.
MADDE 4. UYGULAMA:
4.1.
Müşteri yukarıda belirtilen tarihler arasında konaklama yapacaktır.Müşteri
konaklama süresini uzatmak isterse, talebini ve ödemesini yaptıktan sonra
konaklama süresi uzatılabilir.Rezervasyon iptalinde Otellerin iptal şartları
oranında kesinti yapılır. 4.2. Başka türlü belirtilmedikçe, kokan , akan,
yanıcı veya patlayıcı vasıfları olan veya çevresine rahatsızlık veren eşyalar
ile kesici delici, ve ateşli silahlar ve her çeşit hayvanın tesislere sokulması
yasaktır. 4.3. Müşterinin tesislerdeki konaklama esnasında meydana gelebilecek
her türlü hırsızlık, kayıp ve hasarından ACENTA sorumlu değildir. 4.4. Genel
uygulama olarak müşterinin otele giriş saati 15.00'ten sonra, otelden çıkış
saati 11.00'den öncedir. Bazı otellerin almış oldukları kararlar doğrultusunda
bu saatler değişiklik gösterebilir. Gideceğiniz otelin giriş-çıkış saatlerini
öğrenmek için otelle iletişime geçiniz.
MADDE 5. SÖZLEŞME BEDELİ VE ÖDEME:
5.1.Sözleşme
bedeli KDV dahildir.
5.2.
Bu bedele, rezervasyonda, ayrı ayrı belirtilen tüm hizmetler dahildir.
Belirtilmemiş hizmetler ve otelde alınacak ekstra ürün ve hizmetler extra
ücrete tabidir.
5.3.
Müşteri, rezervasyon tutarının %100 'ünü peşin olarak ödemeyi kabul eder.
5.4.
islamibooking.com, tesetturoteller.com, rizaturizm.com sitelerinden ve
ofislerinden yapılacak olan rezervasyonlarda otel ve tur da yapılan fiyat
hatalarında acenta misafire 5 gün içerisinde geri dönüş yaparak rezervasyonda
fiyat hatasını düzeltme hakkında sahiptir. Misafir ödediği miktardan fazla bir
mebla ödedi ise geri iadesi yapılır , Eksik ödeme yapıldığı ( sistem hatası ve
diğer sebepler ) takdirde ise miktarın kalanını alma hakkına sahiptir. Misafir
bu farkı ödemek istemediği takdirde ise rezervasyon iptali gerçekleşir ve
ödediği miktar kesintisiz iade edilir.
5.5.
Tarih değişikliklerinde otelin esas aldığı sözleşme maddeleri devreye girer ve
tesisin istediği yönde gün kesintisi, miktar kesintisi, ödenen bakiyenin
tamamının kesintisi yapılabilir. (Tesise göre değişim gösterebilir)
MADDE 6. SÜRE ve FESİH:
6.1.
Müşteri ödemesini yaptığı rezervasyonla ilgili değişiklik isteğini 15 gün
önceden yazılı olarak belirtmediği sürece işbu sözleşmede yazılı konaklama
şekilleri geçerlidir.
6.2.
Acenta gerekli gördüğü durumlarda tüketiciye de bildirmek kaydı ile, ilan
ettiği veya kayıt aldığı otel rezervasyonunu başlangıç tarihinden 7 gün
öncesine kadar kısmen veya tamamen değiştirip veya iptal edebilir. Müşteri bu
değişiklikleri ve iptali kabul etmediği takdirde, rezervasyonunun iptal edilip,
ödediği ücretin tamamını iade alma hakkına sahiptir. Bu durumda müşterinin
tazminat hakkı doğmaz. Ödeme kredi kartı ile yapıldı ise; kredi kartı
komisyonu, müşteriye iade tutarından tenzil edilip kredi kartına iade
edilir.
6.3.
Müşteri, rezervasyonunu kendisinin veya 1. derecede akrabalarının 10 günlük
mutat iştigaline engel rahatsızlıklarını ve ölümlerini tam teşekküllü devlet
hastanesinden alınacak resmi bir rapor ile belgelemeleri halleri dışında kalan
bir sebep ile rezervasyon tarihinin başlamasından 15 gün öncesine kadar iptal-
talep etmesi halinde konaklama bedelinin %35'inden az olmamak üzere acenta
tarafından belirlenecek işlem ücretini, 15 günden az bir süre kala ise
konaklama ücretinin tamamını ödemeyi kabul ve taahhüt eder. Bu hususta TURSAB
mevzuatı ve Uluslar arası NO-SHOW kurallarını taraflar kabul eder.
6.4.
Müşteri, rezervasyonunu kendisinin veya 1. derecede akrabalarının 10 günlük
mutat iştigaline engel rahatsızlıklarını ve ölümlerini tam teşekküllü devlet
hastanesinden alınacak resmi bir rapor ile belgelemeleri halleri dışında kalan
bir sebep ile rezervasyon tarihinin başlamasından 15 gün öncesine kadar
DEĞİŞİKLİK talep etmesi halinde 50 TL İşlem ücretini ödemeyi kabul ve taahhüt
eder. Bu hususta TURSAB mevzuatı ve Uluslar arası NO-SHOW kurallarını taraflar
kabul eder.
6.5.
Charter veya tarifeli uçuşlarda ACENTA, havayolu ile yolcu arasında aracı
konumunda olup, 28/09/1955 Lahey Protokolüne tabidir. Uçuş öncesinde uçuş
saatleri ve parkur değişebilir ve tüm saatlerin hareket tarihlerinden 24 saat
önce teyit edilmesi gerekmektedir. Havayolu şirketleri tarafından yapılabilecek
saat değişiklikleri ve olabilecek rötarlardan ACENTA sorumlu tutulamaz. Uçak
Bileti iptallerinde, Havayollarının iptal koşulları geçerlidir.
6.6.
Müşteri, yaptırdığı otel rezervasyonunu, konaklama tarihinin başlamasından 15
gün öncesine kadar istediği kişiye devredebilir. Devir alan müşteri bakiyeden
ve devir sebebiyle doğan masraflardan devir eden ile müteselsilen sorumludur.
6.7.
Otel rezervasyon iptal şartlarıın dışında oluşacak iptallerde güne
bakılmaksızın %15 hizmet bedeli kesintisi yapılır.
MADDE 7. MÜCBİR SEBEPLER:
7.1.
İşbu sözleşmede belirtilen Otel rezervasyonu tarihleri arasında, başlangıcında
veya öncesinde meydana gelebilecek doğa olayları, toplumsal olaylar,
uluslararası ilişkiler, teknik arızalar, grev ve protesto gibi ve otelin
hizmetinin eksik veya hizmet vermemesinden dolayı olaylardan doğan durumlarda
acenta sorumlu tutulamaz.
MADDE 8. DİĞER HÜKÜMLER
8.1
İşbu sözleşme , münhasıran otel rezervasyonuna ilişkin olup , acenta müşterinin
kesin rezervasyon talebini alarak bu sözleşmeyi imzasını müteakip, öngörülen
konaklama tesisi nezdinde müşterinin kesin rezervasyonunu gerçekleştirerek
konaklama tesisinden rezervasyon teyidini almakla, sözleşmesel mükellefiyetini
yerine getirmiş olur. Kesin rezervasyonun acenta tarafından sağlanmasından
sonra, rezervasyonun gerçekleşmesinde konaklama tesisi yahut müşteriden
kaynaklanacak sorunlarda, acentenin mesuliyeti yoktur.Böyle bir problemin
mevcudiyetinde, müşteri, konaklamada doğacak evsaf değişiklikleri veya
eksiklikleri hususunda, yalnızca konaklama tesisi işletmecisine müracaat
edeceğini, acentadan herhangi bir talebi olmayacağını kabul ve taahhüt eder.
8.2.
Müşteri konaklama esnasında her hangi bir durumdan dolayı şikayetçi olması
halinde, hizmeti kısmen veya sonuna kadar kullanması durumunda, herhangi bir
tazminat veya bedel iadesi talep etmemeyi kabul eder.
8.3
Müşterinin şikayetçi olduğu hususları hizmetin ifası sırasında yazılı olarak
yetkiliye bildirmesi iyi niyetli Müşterinin özen borcudur. Müşteri şikayetçi
olduğu halde hizmeti acente yetkililerine bildirmeden sonuna kadar kullanması,
şikayet konuları ile ilgili ikame hizmet ve bedel iadesi gibi haklarını ortadan
kaldırır.
8.4.
Acenta , rezervasyon yapmayı vaat ettiği konaklama tesisinin vasıfları ve
yıldızlaması ile , konaklama tesisinde öngörülen hizmetler ile ilgili bilgiyi,
konaklama tesisinin beyanına ve broşürlerine dayanarak ilan etmiş olup,
konaklama tesisinin , ilan ve deklarasyonlarında yer alan evsafta ve yıldızlama
standartlarında hazır bulundurulmamasından dolayı , acentanın mesuliyeti mevcut
değildir. Bu mesuliyet münhasıran konaklama tesisinin mesuliyeti olup, müşteri
bu standart eksikliği yahut hizmet kusurlarından dolayı münhasıran konaklama
tesisine karşı talep ve tazmin hakkına sahip olduğunu kabul beyan eder.
Konaklama tesisinin öngörülen standartları taşımaması veya konaklama
başlayacağı tarihte bu standartlarda hizmet verebilecek durumda olmaması
halinde , Acentadan herhangi bir tazminat talep edilemez.
8.5.
Müşteri bu otel rezervasyonu ile imza altına alınan ve sözleşmede adı geçen
otel hakkında her türlü bilgiyi aldıktan sonra bu sözleşmeyi okuyarak
imzaladığını taahhüt eder ve otelde aldığı hizmet eksikliği ve ayıplı mal'dan
dolayı doğacak şikayetlerinden dolayı acentayı sorumlu tutamaz.
8.6.
Müşteri bu otel rezervasyonu sözleşmesini, mail order,sanal pos,havale veya
eft, ile alarak her hangi bir sebebten dolayı imzalayamamış olsa dahi taraflar
arasında geçerli olacak bu sözleşme şartlarını katalog,internet sitesi veya
ilanlar ile öğrenmiş olup, bu otel rezervasyonu sözleşmesini yukarıdaki yazılı
şartlarda almayı taahhüt etmişlerdir. Bu gibi durumlarda, müşterinin mail
adresine eposta ile yollanan sözleşme hükümleri taraflarca kabul edilmiş
sayılır.
8.7.
Sözleşmenin tüketicide kalan kopyası ile acentada kalan kopyası arasında
çelişki olursa acentada kalan kopya kayıtları esas alınacaktır. Taraflar
arasında her türlü , e-posta, fax mesajlaşmaları kat'i delil niteliğinde
sayılacak olup, şirket kayıtları esas teşkil edecektir. Taraflar bildirdikleri
adreslerinin ve telefonlarının her türlü iletişim ve tebliğe yarar adresleri ve
telefonları olduğunu kabul etmiş olup, bu adres ve telefonlarda herhangi bir
değişikliğin diğer tarafa yazılı bildirimi yapılmadığı müddetçe, bildirilen
adres ve telefonlara yapılacak her türlü tebliğ ve bildirimlerin kendilerine
yapılmış olacağını kabul beyan ederler.
8.8.
Sözleşmenin tüketicide kalan kopyası ile acentada kalan kopyası arasında
çelişki olursa acentada kalan kopya kayıtları esas alınacaktır. Taraflar
arasında her türlü , e-posta, fax mesajlaşmaları kat'i delil niteliğinde
sayılacak olup, şirket kayıtları esas teşkil edecektir. Taraflar bildirdikleri
adreslerinin ve telefonlarının her türlü iletişim ve tebliğe yarar adresleri ve
telefonları olduğunu kabul etmiş olup, bu adres ve telefonlarda herhangi bir
değişikliğin diğer tarafa yazılı bildirimi yapılmadığı müddetçe , bildirilen
adres ve telefonlara yapılacak her türlü tebliğ ve bildirimlerin kendilerine
yapılmış olacağını kabul beyan ederler.
8.9.
Müşteri dilerse konaklama hizmeti başlamadan evvel kaza ve hastalık halinde
çıkış noktasına dönüş masrafları ile her türlü kazadan doğan zarar ile tedavi
masraflarını sigortalatabilir. Seyahat sigortası hizmeti satın alan
müşterilerin, hasar zarar ve kayıpları ile ilgili teminatın kapsamı bu hizmeti
sunan sigorta firmasının poliçesiyle belirlenmiştir. Acenta bu teminatların
içeriği, kapsamları veya uygulama şekilleri ile ilgili herhangi bir sorumluluk
taşımamaktadır.
8.10.
İptal edilmeksizin otele giriş yapılmaması halinde konaklama bedeli iade
edilmez. Ölüm, hastalık kaza gibi durumlarda mucbir sebebin belgelenmesi
halinde kalınmayan sürelerin bedelleri iade edilir. Bu sebeplerin dışındaki
herhangi bir nedenle otele geç giriş yapılması veya erken çıkış yapılması
halinde kalan sürelerin bedelleri iade edilmez.
8.11.
Tesise girişte kimlik ve yaş kontrolü yapılmaktadır. Yanlış veya eksik beyan
halindeki bildirimlerden dolayı arada fark doğar ise otele giriş anında tahsil
edilir.
8.12.
Erken rezervasyon dönemi içerisinde Madde 6'da yazılı olan süreler geçerli
olmayıp; iptal, değişiklik ve devir halleri sadece iptal sigortası olan
müşterilere uygulanmaktadır.
8.13.
Erken rezervasyon dönemi ve/veya tüm dönemlere ait (sistem kaynaklı yanlışlıklar
haricinde) fiyat artışlarında ilave olarak aradaki fark müşteriden taleb
edilmediği gibi tesis tarafından aksiyon olarak adlandırılan indirimlerde de
iadesi söz konusu değildir.
8.14.
Acenta müşterinin kendisine verdiği mail adresine ,posta adresine ve
cep telefonlarına
kampanyaları ve bildirimleri gönderebilir. Bu sözleşmedeki imza ile acenta
müşteriden gönderim iznini almış olmaktadır.
8.15.
Sözleşmeden doğacak uyuşmazlıkların çözümü için , taraflar TÜRSAB Tahkim
Kurulunun tahkim yetkisini beraberce belirlemiş ve kabul etmiş olup, gerek
tüketici sorunları hakem heyetleri gerekse tüketici mahkemeleri nezdinde
müracaatta bulunulmayacağı ve evvelemirde meselenin tahkim sureti ile halli
cihetine gidileceği hususunda mutabıktırlar. Tahkim kararlarına ve sair
itirazların halline ilişkin açılacak dava ve icra takiplerinde Konya icra
müdürlükleri yetkilidir.
MADDE 9. TAHSİLAT:
9. Bu
belge ile Büşra Turizm Tic. San. Ltd. Sti. yukarıda numarası yazılı olan kredi
kartımla rezervasyon bedelini tahsil etme yetkisi veriyorum. Borcumun kredi
kartı hesabımdan tahsil edilememesi halinde kredi kartı faiz oranı üzerinden
vade farkı ile ödemeyi kabul ve taahhüt eder, adımıza düzenlenmiş 3 sayfa olan
toplam 9 maddelik bu sözleşmeyi okuyup, anlayıp, kabul ederek birer nüshalarını
imzalayıp teslim aldım.
Lütfen
bu sözleşmeyi imzaladıktan sonra numaralı 0 332 351 90 90 fax'a gönderiniz.
Müşteri
(Adı Soyadı - İmza ):